Hitachi CS33EDT - Инструкция по эксплуатации - Страница 14

Бензопилы Hitachi CS33EDT - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 117
Загружаем инструкцию
background image

English

13

THICK

 

LOG,

 

L ARGER

 

THAN

 

GUIDE

 

BAR

 

LENGTH

Begin by cutting on the opposite side of the log. Pull the saw towards 
you, followed by previous procedure. (

Fig.

 

26

)

If the log is lying on the ground make a boring cut to avoid cutting into 
the ground. Finish with a bottom cut. (

Fig.

 

27

)

WARNING

 

 

KICKBACK

 

DANGER

 

Do not attempt a boring cut if you are not properly trained. A 
boring cut involves the use of the nose of the guide bar and can 
result in kickback.

CROSS

 

CUT TING

 

LOGS,

 

PRESSURE

 

ON

 

BOT TOM

Take a 

 rm stance. Begin with a bottom cut. The depth of the cut 

should be about 1/3 of the log diameter.
Finish with an upper cut. The saw cuts should meet. (

Fig.

 

28

)

29. Relieving cut
30. Cross cut
31.  Pressure on bottom
32. Tension side
33. Pressure side
34.  Relative depth of saw cuts

THICK

 

LOG,

 

L ARGER

 

THAN

 

GUIDE

 

BAR

 

LENGTH

Begin by cutting on the opposite side of the log. Pull the saw towards 
you, followed by previous procedure. Make a boring cut if the log is 
close to the ground. Finish with a top cut. (

Fig.

 

29

)

WARNING

 

 

KICKBACK

 

DANGER

 

Do not attempt a boring cut if you are not properly trained. A 
boring cut involves the use of the nose of the guide bar and can 
result in kickback. (

Fig.

 

30

)

IF

 

THE

 

SAW

 

GETS

 

STUCK

Stop the engine. Raise the log or change its position, using a thick branch 
or pole as a lever. Do not try to pull the saw free. If you do, you can deform 
the handle or be injured by the saw chain if the saw is suddenly released.

MAINTENANCE

MAINTENANCE, REPL ACEMENT OR REPAIR OF THE EMISSION 
CONTROL DEVICES AND SYSTEM MAY BE PERFORMED BY ANY 
NON-ROAD ENGINE REPAIR ESTABLISHMENT OR INDIVIDUAL.

Carburetor

 

adjustment

 

(Fig.

 

31)

WARNING

 

Never star t the engine without the complete side case. 

 

Otherwise the clutch can come loose and cause personal injuries.

In the carburetor, fuel is mixed with air. When the engine is test run at 
the factor y, the carburetor is adjusted. A fur ther adjustment may be 
required, according to climate and altitude. The carburetor has one 
adjustment possibility:
T = Idle speed adjustment screw.

Idle

 

speed

 

adjustment

 

(T)

Check that the air 

 lter is clean. When the idle speed is correct, the 

cutting attachment will not rotate. If adjustment is required, close 
(clockwise) the T-screw, with the engine running, until the cutting 
attachment star ts to rotate. Open (counter-clockwise) the screw 
until the cutting attachment stops. You have reached the correct idle 
speed when the engine runs smoothly in all positions well below the 
rpm when the cutting attachment star ts to rotate.
If the cutting attachment still rotates after idle speed adjustment, 
contact HITACHI dealer.

WARNING

 

When the engine is idling the cutting attachment must under no 
circumstances rotate. 

NOTE

 

Some  models  sold  in  areas  with  strict  exhaust  emission  
regulation do not have high and low speed carburetor 
adjustments. Such adjustments may allow the engine to be 
operated outside of their emission compliance limits. For these 
models, the only carburetor adjustment is idle speed.

If you are not familiar with this type of adjustment, please ask for 
assistance from your HITACHI dealer.

Air

 fi 

lter

 

(Fig.

 

32)

The air 

 lter (37) and cleaner sponge (36), (38) must be cleaned from 

dust and dir t in order to avoid:

 Carburetor 

malfunctions.

 Star ting 

problems.

  Engine power reduction.

  Unnecessar y wear on the engine par ts.

  Abnormal fuel consumption.

Clean the air 

 lter daily or more often if working in exceptionally 

dusty areas.

Cleaning

 

the

 

air

 fi 

lter

Remove the air 

 lter cover (35) and the cleaner sponge (36). Turn the 

air 

 lter (37) 20° counter-clockwise and remove. Then remove the 

cleaner sponge (38).
Rinse them in warm soap suds. Check that the 

 lter is dr y before 

reassembly. An air 

 lter that has been used for some time cannot be 

cleaned completely. Therefore, it must regularly be replaced with a 
new one. A damaged 

 lter must always be replaced.

Spark

 

plug

 

(Fig.

 

33)

The spark plug condition is in

 uenced by:

  An incorrect carburetor setting.

  Wrong fuel mixture (too much oil in the gasoline)

  A dir ty air 

 lter.

  Hard running conditions (such as cold weather).

These factors cause deposits on the spark plug electrodes, which 
may result in malfunction and star ting di

  culties. If the engine is 

low on power, di

  cult to star t or runs poorly at idling speed, always 

check the spark plug 

 rst. If the spark plug is dir ty, clean it and check 

the electrode gap. Readjust if necessar y. The correct gap is 0.6 mm. 
The spark plug should be replaced after about 100 operation hours 
or earlier if the electrodes are badly eroded. 

NOTE

 

In some areas, local law requires using a resistor spark plug to 
suppress ignition signals. If this machine was originally equipped 
with resistor spark plug, use same type of spark plug for replacement.

Oiler

 

port

 

(Fig.

 

34)

Clean the chain oiler por t (39) whenever possible.

Guide

 

bar

 

(Fig.

 

35)

Before using the machine, clean the groove and oiler por t (40) in the 
bar with the special gauge o

  ered as an optional accessor y.

Side

 

case

 

(Fig.

 

36)

Always keep the side case and drive area clean of saw dust and 
debris. Periodically apply oil or grease to this area to protect from 
corrosion as some trees contain high levels of acid.

Fuel

 fi 

lter

 

(Fig.

 

37)

Remove the fuel 

 lter from the fuel tank and thoroughly wash it in 

solvent. After that, push the 

 lter into the tank completely.

NOTE

 If 

the 

 lter is hard due to dust and dir t, replace it.

Chain

 

oil

 fi 

lter

 

(Fig.

 

38)

Remove the oil 

 lter and thoroughly wash it in solvent.

After that, push the 

 lter into the tank completely.

NOTE

 If 

the 

 lter is hard due to dust and dir t, replace it.

For

 

long-term

 

storage

Drain all fuel from the fuel tank. Star t and let engine run until it stops. 
Repair any damage which has resulted from use. Clean the unit with 
a clean rag, or the use of high pressure air hose. Put a few drops of 
two-cycle engine oil into the cylinder through the spark plug hole, 
and spin the engine over several times to distribute oil.
Cover the unit and store it in a dr y area.

CHAIN

 

SHARPENING

Parts

 

of

 

a

 

cutter

 

(Fig.

 

39,

 

40)

WARNING

  Gloves should be used when sharpening chain.

  Be  sure  to  round  o

  the front edge to reduce the chance of 

kickback or tie-strap breakage.

000Book̲CS33EDT̲EE.indb   13

000Book̲CS33EDT̲EE.indb   13

2011/08/06   8:57:19

2011/08/06   8:57:19

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Hitachi CS33EDT?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"