Tefal BJ551B10 - Инструкция по эксплуатации - Страница 6

Чайники Tefal BJ551B10 - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 74
Загружаем инструкцию
background image

11

10

ENVIRONMENTAL PROTECTION

 

Your appliance contains many recoverable or recyclable 

materials.

Take it to a local municipal waste collection point.

PREVENTION OF DOMESTIC ACCIDENTS

For a child, a burn or scald, even if slight, can sometimes be serious.

As they grow up, teach your children to beware of hot liquids found in the kitchen. Position 

the tea maker and its supply cord well to the rear of the work surface, out of the reach of 

children.

If an accident does occur, run cold water over the scald immediately and call a doctor if 

necessary.

• 

In order to prevent any accidents: do not carry your child or baby at the same time as 

drinking or carrying a hot drink.

IN THE EVENT OF PROBLEMS

THERE IS NO EVIDENT DAMAGE TO YOUR TEA MAKER 

•  The tea maker does not work or stops before coming to the boil

 

– Check that your tea maker is properly connected.

 

– The tea maker has been switched on without water or an accumulation of scale has 

triggered the over-heat cut-off mechanism: allow the tea maker to cool down and fill it 

with water. Descale first if scale has accumulated.

Switch it on: the tea maker should start working again after about 15 minutes.
IF YOUR TEA MAKER HAS BEEN DROPPED, IF IT LEAKS OR IF THERE IS VISIBLE DAMAGE 

TO THE POWER CORD, THE PLUG OR THE BASE OF THE TEA MAKER.
Return your tea maker to your After-Sales Service Centre, only they are authorised to carry 

out repairs. Refer to the warranty conditions and list of centres in the booklet supplied 

with your tea maker. The type and serial number are shown on the bottom of your tea 

maker. This warranty covers manufacturing defects and domestic use only. Any breakage or 

damage resulting from failure to comply with the instructions for use is not covered by the 

warranty.

• 

The manufacturer reserves the right to modify the characteristics or components of its tea 

makers at any time in the interests of the consumer.

• 

Stop using the tea maker. No attempt must be made to dismantle the tea maker or its 

safety devices.

• 

If the supply cord is damaged, it must be replaced by the manufacturer, its after-sales 

service centre or a similarly qualified person, in order to avoid any danger.

DESCALING

De-scale regularly, preferably at least once a month or more frequently if your water is very hard.
To de-scale your tea maker:
•  Using white vinegar:

 

– Fill the teapot with 0.5 L of white vinegar.

 

– Leave to stand for 1 hour without heating.

•  Using citric acid:

 

– Boil 0.5 L of water.

 

– Add 25 g of citric acid and leave to stand for 15 min.

•  Empty the teapot and rinse 5 or 6 times. Repeat if necessary.
To de-scale your tea basket and lid:

Soak the tea basket and lid in white vinegar or diluted citric acid.

• 

Never use a de-scaling method other than the recommended method.

TROUBLE SHOOTING TABLE 

Malfunction

description

Causes

Solutions

The tea maker does not start 

heating

Wrong position of tea maker 

on the power basse

Remove and position 

again the tea maker on 

the power base 

Control panel light are off 

but product is heating

Problem of the connection of 

the indicator light or indicator 

light is damaged

Send to an authorised 

service center for repair

Display “E0”

Temperature sensor failure

Send to an authorised 

service center for repair

Display “E1”

Temperature sensor failure

Send to an authorised 

service center for repair

Display “E3”

Temperature regulation error

Unplug the tea maker for 

1 minute, replug it and 

start a new cycle. If the 

problem repeats, please 

send to the authorized 

service center for repair

Display -- --

Tea maker is not on power 

base

Put tea maker on the 

power base

Display E4

Temperature regulation error 

or dry heating

Push on/off key to reset

EN

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Tefal BJ551B10?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"