Hitachi CG40EAF - Инструкция по эксплуатации - Страница 12

Триммеры Hitachi CG40EAF - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 85
Загружаем инструкцию
background image

11

English

Before  fueling,  clean  the  tank  cap  area  carefully,  to  ensure  that 
no dir t falls into the tank. Make sure that the fuel is well mixed by 
shaking the container, before fueling.

Starting

CAUTION

 

Before star ting, make sure the cutting attachment does not 
touch any thing.

1.  Slide ignition switch (18) to RUN position. (

Fig.

 

17

)

 

*  Push priming bulb (19) several times so that fuel 

 ows through 

return pipe. (

Fig.

 

18

)

2.  Set choke lever (20) to START position (A). (

Fig.

 

19

)

3.  Pull recoil star ter briskly, taking care to keep the handle in your 

grasp and not allowing it to snap back. (

Fig.

 

20

)

4.  When you hear the engine want to star t, return choke lever to 

RUN position (B). Then pull recoil star ter briskly again.

NOTE

 

If engine does not star t, repeat procedures from 2 to 4.

5.  After star ting engine, allow the engine about 2– 3 minutes to 

warm up before subjecting it to any load.

Cutting

 (

Fig.

 

21,

 

22

)

  When cutting, operate engine at over 6500 min

-1

. Extended 

time of use at low rpm may wear out the clutch prematurely.

  Cut grass from right to left.

  When working on a slope, the blade should allow the contour 

from top to bottom, with the operator looking down to the left.

  Blade thrust may occur when the spinning blade contacts a 

solid object in the critical area.

 

A dangerous reaction may occur causing the entire unit and 
operator to be thrust violently. This reaction is called blade 
thrust. As a result, the operator may lose control of the unit 
which may cause serious or fatal injur y. Blade thrust is more 
likely to occur in areas where it is di

  cult to see the material to 

be cut.

  The blade turns counter-clockwise, therefore, be advised to 

operate the unit from right to left for e

  cient  cutting.  Keep 

onlookers out of working area at least 15 m.

 

WARNING

 

If  cutting  attachment  should  strike  against  stones  or  other 
debris, stop the engine and make sure that the attachment 
and related par ts are undamaged. When grass or vines wrap 
around attachment, stop engine and attachment and remove 
them.

Stopping

 (

Fig.

 

23

)

Decrease engine speed and run at an idle for a few minutes, then 
turn o

   ignition switch (18).

 

WARNING

 

A cutting attachment can injure while it continues to spin after 
the engine is stopped or power control is released. When the 
unit is turned o

 , make sure the cutting attachment has stopped 

before the unit is set down.

How

 

to

 

use

 

nylon

 

head

When cutting, operate engine at over 6500 min

-1

. Extended use at 

low rpm may wear out the clutch prematurely.
This  product  is  designed  so  that  it  will  stop  cutting  when  the  nylon 
line becomes 16 cm or longer.

 

WARNING

A cutting attachment can injure while it continues to spin after the 
engine is stopped or power control is released. When the unit is 
turned o

 , make sure the cutting attachment has stopped before 

the unit is set down.

Set the engine speed as low as possible and tap the Head on the 
ground. (

Fig.

 

24

) Also, you can extend nylon line with hands but the 

engine must be completely stopped. (

Fig.

 

25

Adjust nylon line to proper length 11-14 cm before each operation.

MAINTENANCE

MAINTENANCE, REPL ACEMENT OR REPAIR OF THE EMISSION 
CONTROL DEVICES AND SYSTEMS MAY BE PERFORMED 
BY ANY NON-ROAD ENGINE REPAIR ESTABLISHMENT OR 
INDIVIDUAL.

Carburetor

 

adjustment

 (

Fig.

 

26

)

 

WARNING

  The cutting attachment may be spinning during carburetor 

adjustments.

  Never star t the engine without the complete clutch cover and 

tube assembled! Other wise the clutch can come loose and 
cause personal injuries.

In the carburetor, fuel is mixed with air. When the engine is test 
run at the factor y, the carburetor is basically adjusted. A fur ther 
adjustment may be required, according to climate and altitude. The 
carburetor has one adjustment possibility:

T

 

=

 

Idle

 

speed

 

adjustment

 

screw.

 

Idle

 

speed

 

adjustment

 (

T

)

Check that the air 

 lter is clean. When the idle speed is correct, the 

cutting attachment will not rotate. If adjustment is required, close 
(clockwise) the T-screw, with the engine running, until the cutting 
attachment star ts to rotate. Open (counter-clockwise) the screw 
until the cutting attachment stops. You have reached the correct idle 
speed when the engine runs smoothly in all positions well below the 
rpm when the cutting attachment star ts to rotate.
If the cutting attachment still rotates after idle speed adjustment, 
contact your Hitachi dealer.

NOTE

 

Standard Idle rpm is 2500 – 3000 min

-1

.

 

WARNING

 

When the engine is idling the cutting attachment must under no 
circumstances rotate.

Air

 fi 

lter

 (

Fig.

 

27

)

The air 

 lter must be cleaned from dust and dir t in order to avoid:

 Carburetor 

malfunctions

 Star ting 

problems

  Engine power reduction

  Unnecessar y wear on the engine par ts

  Abnormal fuel consumption

Clean the air 

 lter daily or more often if working in exceptionally 

dusty areas.

Cleaning

 

the

 

air

 fi 

lter

Remove the air 

 lter cover and the 

 lter (21). Rinse it in warm soap 

suds. Check that the 

 lter is dr y before reassembly. An air 

 lter 

that has been used for some time cannot be cleaned completely. 
Therefore, it must regularly be replaced with a new one. A damaged 

 lter must always be replaced.

Fuel

 fi 

lter

 (

Fig.

 

28

)

Drain all fuel from fuel tank and pull fuel 

 lter line from tank. Pull 

 lter element out of holder assembly and rinse element in warm 

water with detergent.
Rinse thoroughly until all traces of detergent are eliminated. 
Squeeze, do not wring, away excess water and allow element to air 
dr y.

NOTE

 

If element is hard due to excessive dir t buildup, replace it.

Spark

 

plug

 (

Fig.

 

29

)

The spark plug condition is in

 uenced by:

  An incorrect carburetor setting

  Wrong fuel mixture (too much oil in the gasoline)

  A dir ty air 

 lter

  Hard running conditions (such as cold weather)

000Book̲CG40EAF̲EE.indb   11

000Book̲CG40EAF̲EE.indb   11

2010/04/19   18:51:41

2010/04/19   18:51:41

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Hitachi CG40EAF?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"