Pioneer A-50 / A-70 - Инструкция по эксплуатации - Страница 14

Усилители Pioneer A-50 / A-70 - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 104
Загружаем инструкцию
background image

05

Additional information

14

En

Chapter 5:

Additional information 

Troubleshooting

Incorrect operations are often mistaken for trouble and malfunctions. If you think that there is something wrong with 
this component, check the points below. Sometimes the trouble may lie in another component. Investigate the other 
components and electrical appliances being used. If the trouble cannot be rectified even after exercising the checks 
listed below, ask your nearest Pioneer authorized service center or your dealer to carry out repair work. 

• If the unit does not operate normally due to external effects such as static electricity disconnect the power plug 

from the outlet and insert again to return to normal operating conditions.

Problem

Remedy

The power does not turn on.

• Is the power plug disconnected from the power outlet?  Connect the power plug 
correctly to its outlet (page 7).
•Is the power cord disconnected from the AC IN connector? Connect the power cord 
correctly (page 7).

Power turns off.

•Is the Auto Power Down function turned ON? If you do not want the power to turn off 
automatically, disable the Auto Power Down function (page 13).

During playback, sound stops, and 
the 

STANDBY/APD

 indicator flashes 

red at about 0.5 second intervals.

•The protection circuit has been activated. This condition will result if a very low-
frequency sound is played at a high sound volume level. 

- Turn the power OFF and wait for at least one minute, then turn the power ON again; 

play the music at a lower sound volume level.

- When power is turned ON again, if the 

STANDBY/APD

 indicator flashes red at 

irregular intervals, the unit’s circuitry may be damaged. Disconnect the power cord 
and consult your dealer or nearest Pioneer service station.

During playback, sound stops, and 
the 

STANDBY/APD

 indicator flashes 

red at about 1 second intervals.

•The unit’s internal temperature has risen and the safety circuit has operated. 

- Turn power OFF and wait for a minute or more, allowing the unit’s temperature to 

cool before turning the power ON again.

- Install the unit in a location with better ventilation.
- Confirm that the unit is installed correctly; if the unit is turned on again without 

being allowed to cool, the same symptoms may appear (page 4).

During playback, sound stops, and 
the 

STANDBY/APD

 indicator flashes 

red at about 2 second intervals.

•Are you using speakers with impedance values not supported by this unit? Confirm 
the speaker’s nominal impedance value (page 6).
•Are any speaker cables loose from the 

SPEAKERS

 terminals and touching other 

wires or the surface of the rear panel? Disconnect the power cord and reconnect the 
speaker cables correctly (page 6).

During playback, sound stops, and 
the 

STANDBY/APD

 indicator flashes 

red at about 3 second intervals.

•The protection circuit has been activated. This condition will result if a very high-
frequency sound is played at a high sound volume level.

- Lower the sound volume and try playing again.
- If the same symptom appears when the power is turned OFF then ON again, the 

unit’s circuitry may be damaged. Disconnect the power cord and consult your 
dealer or nearest Pioneer service station.

When power is turned on, the 

STANDBY/APD

 indicator flashes at 

irregular intervals.

•The unit’s circuitry is damaged. Disconnect the power cord and consult your dealer 
or nearest 

Pioneer authorized service center.

Cleaning the unit

• Use a polishing cloth or dry cloth to wipe off dust 

and dirt.

• When the surface is dirty, wipe with a soft cloth 

dipped in some neutral cleanser diluted five or six 
times with water, and wrung out well, and then 
wipe again with a dry cloth. Do not use furniture 
wax or cleansers.

• Never use thinners, benzine, insecticide sprays or 

other chemicals on or near this unit, since these 
will corrode the surface.

No sound is output when a function is 
selected.

•A connection cable is disconnected or connected improperly. Check your 
connections (page 5).
•Connectors or pin plugs on a cable are dirty. Wipe off any dirt from connectors and 
pin plugs.
•Confirm that the unit’s input selector is set to the desired playback component. Set 
selector correctly (page 11).
•Press 

MUTE

 on the remote control to turn muting off (page 10).

No sound from one speaker.

•Are the connection cables or speaker cables disconnected on one side? Reconnect 
securely (page 5).

Can’t operate the remote 
control.

•Replace the battery (page 4).
•Operate within 7 m, 30° of the remote sensor on the front panel (page 4).
•Remove the obstacle or operate from another position.
•Avoid exposing the remote sensor on the front panel to direct light.
•Is the control cord for one component connected improperly? Confirm correct 
connections (page 6).

Can’t change input source.

•Check whether 

POWER AMP DIRECT

 function is ON. If so, press the front panel’s 

POWER AMP DIRECT

 button to turn the function OFF (page 11).

No sound is heard when a linear PCM 
signal with frequency of 96 kHz or 
more is input to the 

DIGITAL IN 

COAXIAL

 terminal.

•Sound may not be output properly depending on the digital coaxial cable used; try 
replacing the cable (sold separately) with another.

When the 

DIGITAL IN USB

 port is 

connected to a computer via USB 
cable, audio files on the computer 
cannot be played.

•Has the proper device driver been installed on the computer? When using a USB 
cable to connect the unit's 

DIGITAL IN USB

 port to a computer in order to play audio 

files on the computer, the proper device driver must be downloaded from the Pioneer 
website and installed on your computer. Consult the Pioneer website for instructions 
on installing the driver.

No sound is produced when 
attempting to play files on a computer.

•Are volume settings correct for the OS and application program? Raise the volume 
settings as required.

•Is the OS audio output set to MUTE? Cancel the MUTE setting.

•Are multiple applications running simultaneously? Try closing applications that are 
not in use.

•Has the audio output been set properly within the OS or application used? For audio 
device select "Pioneer USB Audio Device".

Problem

Remedy

A70_8YXE8.book  14 ページ  

年8月

日 火曜日 午後

6分

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Pioneer A-50 / A-70?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"