Hitachi CH66EB3 - Инструкция по эксплуатации - Страница 8

Электропилы Hitachi CH66EB3 - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 76
Загружаем инструкцию
background image

8

English

OPERATING

 

PROCEDURES

Fuel

 (

Fig.

 

1

)

 

WARNING

 

The hedge trimmer is equipped with a two- stroke engine. 

Always run the engine on fuel, mixed with oil.

 

Provide good ventilation, when fueling or handling fuel.

Fuel

  Always use branded 89 octane unleaded gasoline.

  Use genuine two-cycle oil or use a mix between 25:1 to 50:1, 

please consult the oil bottle for the ratio or Hitachi dealer.

  If genuine oil is not available, use an anti-oxidant added quality 

oil expressly labeled for air-cooled 2-cycle engine use (JASO 

FC GRADE OIL or ISO EGC GRADE). Do not use BIA or TCW 

(2-stroke water-cooling type) mixed oil.

  Never use multi-grade oil (10W/30) or waste oil.

  Always mix fuel and oil in a separate clean container.

Always start by 

fi

 lling half the amount of fuel, which is to be used. 

Then add the whole amount of oil. Mix (shake) the fuel mixture. Add 

the remaining amount of fuel.

Mix (shake) the fuel-mix thoroughly before 

fi

 lling the fuel tank.

Fueling

 

WARNING

 (

Fig.

 

2

)

  Always shut o

  the engine before refueling.

  Slowly open the fuel tank (1), when 

fi

 lling  up  with  fuel,  so  that 

possible over-pressure disappears.

  Tighten the fuel cap carefully, after fueling.

  Always move the unit at least 3 m from the fueling area before 

starting.

Before  fueling,  clean  the  tank  cap  area  carefully,  to  ensure  that 

no dirt falls into the tank. Make sure that the fuel is well mixed by 

shaking the container, before fueling.

Starting

CAUTION

 

Before starting, make sure the cutting attachment does not 

touch anything.

1.  Set ignition switch (2) to ON position (A). (

Fig.

 

3

)

 

* Push priming bulb (4) several times so that fuel 

fl

 ows through 

the bulb or return pipe. (If so equipped) (

Fig.

 

4

)

2.  With the throttle trigger lockout (3) pressed, pull throttle trigger, 

then slowly release throttle the trigger 

fi

 rst, then the throttle 

trigger  lockout.  This  will  lock  the  throttle  in  starting  position. 

(

Fig.

 

3

)

3.  Set choke lever (5) to CLOSED position (B). (

Fig.

 

5

)

4.  Pull recoil starter briskly, taking care to keep the handle in your 

grasp and not allowing it to snap back. (

Fig.

 

6

)

5.  When you hear the engine attempts to start, return choke lever 

to  RUN  position  (open)  (C).  Then  pull  recoil  starter  briskly 

again.

NOTE

 

If engine does not start, repeat procedures from 2 to 4.

6.  After starting engine, allow the engine about 2-3 minutes to 

warm up before subjecting it to any load.

Cutting

When cutting, operate engine at full throttle as this maintains proper 

cutter  speed.  When  trimming  top  of  hedge,  hold  trimmer  so  blades 

are between 15 and 30 degrees from a horizontal position and 

swing trimmer in an arc toward edge of hedge to sweep cuttings o

 . 

When trimming sides of hedge, hold blade vertically and swing unit 

in an arc.

NOTE

 

Multi-position

 

twist

 

handle

 (

Fig.

 

7

 

The rear control handle turns 90 degrees to provide comfortable 

use while accommodating a variety of cutting angles. The 

handle allows for 

fi

 ve  di

 erent locking positions. Before 

attempting  to  adjust  rear  handle,  make  sure  the  machine  is  at 

idle or engine is shut o

 . 

  The machine will automatically shut o

  if the throttle lever 

is pressed while the handle is NOT secured in one of the 

fi

 ve 

preset positions. Never attempt to operate the machine unless 

the rear handle is properly locked in place.

 

To rotate the handle; push the lock lever (6) allowing the handle 

to turn. Press the lock lever (6) to release the lock and allow 

the handle to turn. Rotate the handle to the desired 0°, 45° or 

90° locking position and press the release lever (7) to lock the 

handle in place. 

 D: 

LOCK 

 E: 

UNLOCK

Stopping

 (

Fig.

 

8

)

Decrease engine speed, and push ignition switch to stop position 

(F).

MAINTENANCE

MAINTENANCE, REPLACEMENT OR REPAIR OF THE EMISSION 

CONTROL DEVICES AND SYSTEM MAY BE PERFORMED 

BY ANY NONROAD ENGINE REPAIR ESTABLISHMENT OR 

INDIVIDUAL.

Carburetor

 

adjustment

 (

Fig.

 

9

)

 

WARNING

  The cutting attachment may be spinning during carburetor 

adjustments.

  Never start the engine without the complete clutch cover. 

Otherwise the clutch can come loose and cause personal 

injuries.

In the carburetor, fuel is mixed with air. When the engine is test run 

at the factory, the carburetor is adjusted. A further adjustment may 

be required, according to climate and altitude. The carburetor has 

one adjustment possibility:

T

 

=

 

Idle

 

speed

 

adjustment

 

screw.

Idle

 

speed

 

adjustment

 (

T

)

Check that the air 

fi

 lter is clean. When the idle speed is correct, the 

cutting attachment will not rotate. If adjustment is required, close 

(clockwise) the T-screw, with the engine running, until the cutting 

attachment starts to rotate. Open (counter-clockwise) the screw 

until the cutting attachment stops. You have reached the correct idle 

speed when the engine runs smoothly in all positions well below the 

rpm when the cutting attachment starts to rotate. 

If the cutting attachment still rotates after idle speed adjustment, 

contact Hitachi dealer.

Air

 fi 

lter

 (

Fig.

 

10

)

The air 

fi

 lter must be cleaned from dust and dirt in order to avoid:

 Carburetor 

malfunctions.

 Starting 

problems.

  Engine power reduction.

  Unnecessary wear on the engine parts.

  Abnormal fuel consumption.

Clean the air 

fi

 lter daily or more often if working in exceptionally 

dusty areas.

Cleaning

 

the

 

air

 fi 

lter

Remove the air 

fi

 lter cover and the 

fi

 lter. Rinse it in warm soap suds. 

Check that the 

fi

 lter is dry before reassembly. An air 

fi

 lter that has 

been used for some time cannot be cleaned completely. Therefore, 

it must regularly be replaced by a new one. A damaged 

fi

 lter  must 

always be replaced.

NOTE

 

Saturate the element in 2-cycle oil or the equivalent. Squeeze 

the element to distribute the oil completely and to remove any 

excess oil.

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   8

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   8

2009/12/04   18:55:53

2009/12/04   18:55:53

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Hitachi CH66EB3?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"