Hitachi CG40EAS - Инструкция по эксплуатации - Страница 11

Триммеры Hitachi CG40EAS - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 93
Загружаем инструкцию
background image

10

English

ASSEMBLY

 

PROCEDURES

Drive

 

shaft

 

to

 

engine

 (

Fig.

 

1

)

Loosen tube locking bolt (1) about ten turns so that the bolt point will 
not obstruct drive shaft tube to be inser ted. When inser ting drive 
shaft tube, hold the tube locking bolt outward preventing inside 

 tting from obstructing as well.

Some models may come with the drive shaft already installed.

NOTE

 

When it is hard to inser t drive shaft up to the marked position on 
the drive shaft tube, turn drive shaft by the cutter mounting end 
clockwise or counter-clockwise. Tighten tube locking bolt lining 
up the hole in the shaft tube. Then tighten clamp bolt securely 
(1).

Installation

 

of

 

handle

Remove the handle bracket (2) from the assembly. (

Fig.

 

2

Place the handles and attach the handle bracket with four bolts 
lightly. Adjust to appropriate position. Then attach it 

 rmly with the 

bolts.
Attach the protection tube to the drive shaft or handle using cord 
clamps (3). (

Fig.

 

3

)

NOTE

 

If the protection tube is set apar t from the handle or pipe, it will 
be caught by something during operation and it may cause 
serious injur y. Do not set the protection tube apar t from the 
handle or pipe.

Throttle

 

wire

 / 

stop

 

cord

Remove air cleaner cover. (

Fig.

 

4

)

Connect stop cords. (

Fig.

 

5

)

Inser t the stay (4) under the nut (5) screwed onto the outer end of 
the throttle wire (6) and connect the end of the throttle wire (7) to the 
carburetor (8). Then tighten the nut (5) to secure the throttle wire to 
the stay (4). (

Fig.

 

6

)

NOTE

 

Check that the carburetor throttle returns to the idle position 
and also that it can be opened wide by operating the throttle 
lever.

Cover throttle wire and stop cords together with protective tube 
provided up to air cleaner cover. (

Fig.

 

7

)

Some models may come with the drive shaft already installed.

Installation

 

of

 

blade

 

guard

 (

Fig.

 

8

)

The guard bracket already mounted to the drive shaft tube.
Install the blade guard on drive shaft tube against angle 
transmission (9). Tighten the guard bracket 

 rmly so that the blade 

guard does not swing or move down during operation.

CAUTION

 

The blade guard must be in place during operation.

 

If the blade guard is not in place, there is a possibility of serious 
injur y.

Blade guards are equipped with sharp line limiter. Be careful with 
handling it.

NOTE

  When attaching the guard extension to the blade guard, the 

sharp line limiter must be removed from the blade guard.

  To remove the guard extension, refer to the drawings. Wear 

gloves as the extension has a sharp line limiter, then push the 
two square tabs on the guard one by one in order after removed 
the screw. (

Fig.

 

10

)

Installation

 

of

 

cutting

 

blade

 (

Fig.

 

11

)

When installing a cutting blade, make sure that there are no cracks 
or any damage in it and that the cutting edges are facing the correct 
direction.

Align the notch hole of the cutter holder with the hole on the gear 
case (Top the gear case) and inser t the Allen wrench to stop 
turning. Turn the 

 xing nut clockwise and remove the 

 xing  nut, 

protection cover, cutter holder cap, and toothed lock washers.
The installation of the cutting blade is as follows: inser t the Allen 
wrench into the notch hole of the cutter holder and the hole on 
the gear case. Then, install the cutting blade (check the installing 
direction, as referring to 

Fig.

 

13

), the cutter holder cap, protection 

cover and toothed lock washers onto the cutter holder in this order. 
Finally, tighten the 

 xing nut securely by turning counterclockwise 

with the Combi box spanner. (

Fig.

 

11

)

CAUTION

  When installing the cutting blade, set its center hole to the 

convex par t of the cutter holder and hold it with the concave 
sur face of the cutter holder cap. Then, tighten the 

 xing nut to 

prevent the cutting blade from being eccentric. (

Fig.

 

11

)

 

After installing the cutting blade, be sure to remove the Allen 
wrench and Combi box spanner.

  Before operation, make sure the blade has been properly 

installed.

  Before operation, check the cutter holder cap under the cutting 

blade for wear or cracks. If any damage or wear is found, 
replace it, as it is an ar ticle of consumption.

NOTE

 

The blade must be retained with a new cotter pin each time 
installed. (

Fig.

 

11

)

Installation

 

of

 

nylon

 

head

Attach  cutter  holder  (10)  to  the  gear  case.  Inser t  an  Allen  wrench 
into the hole in the gear case to attach winding protector (11) and 
attach nylon head (12) by turning it clockwise.

NOTE

 

Since cutter holder cap is not used here, keep it for next metal 
blade use.

OPERATING

 

PROCEDURES

Fuel

 (

Fig.

 

15

)

 

WARNING

  The brush cutter is equipped with a two-stroke engine. Always 

run the engine on fuel, which is mixed with oil.

 

Provide good ventilation, when fueling or handling fuel.

  Fuel is highly 

 ammable and toxic and can result in serious 

injur y if it is inhaled or comes into contact with your skin. Always 
handle fuel with care. Always have good ventilation when 
handling fuel inside building.

Fuel

  Always use branded 89 octane unleaded gasoline.

  Use genuine two-cycle oil or use a mix between 25:1 to 50:1, 

please consult the oil bottle for the ratio or Hitachi dealer.

  If genuine oil is not available, use an anti-oxidant added quality 

oil expressly labeled for air-cooled 2-cycle engine use (JASO 
FC GRADE OIL or ISO EGC GRADE). Do not use BIA or TCW 
(2-stroke water-cooling type) mixed oil.

  Never use multi-grade oil (10 W/30) or waste oil. 

  Always mix fuel and oil in a separate clean container.

Always star t by 

 ling half the amount of fuel, which is to be used. 

Then add the whole amount of oil. Mix (shake) the fuel mixture. Add 
the remaining amount of fuel.
Mix (shake) the fuel-mix thoroughly before 

 lling the fuel tank.

Fueling

 

WARNING

  Always shut o

  the engine before refueling.

  Slowly open the fuel tank, when 

 lling  up  with  fuel,  so  that 

possible over-pressure disappears.

  Tighten the fuel cap carefully, after fueling.

000Book̲CG40EAS̲EE.indb   10

000Book̲CG40EAS̲EE.indb   10

2011/01/13   9:47:36

2011/01/13   9:47:36

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Hitachi CG40EAS?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"