Samsung UE22F5000AKXRU - Инструкция по эксплуатации - Страница 11

Телевизоры Samsung UE22F5000AKXRU - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 73
Загружаем инструкцию
background image

English

Troubleshooting

If the TV seems to have a problem, first try this list of possible problems and solutions. If none of these troubleshooting tips apply, visit 
“www.samsung.com”, then click on Support, or call Samsung customer service centre.

Issues

Solutions and Explanations

Picture Quality

First of all, please perform the 

Picture Test

 and confirm that your TV is properly displaying test image. (go to 

MENU

 - 

Support - Self Diagnosis - Picture Test

) If the test image is properly displayed, the poor picture may caused by the 

source or signal.

The TV image does not look as good 
as it did in the store.

• 

If you have an analogue cable/set top box, upgrade to a digital set top box. Use HDMI or Component cables to deliver 
HD (high definition) picture quality.

• 

Cable/Satellite subscribers: Try HD stations from the channel line up.

• 

Aerial connection: Try HD stations after performing Auto tuning. 

• 

Many HD channels are up scaled from SD (Standard Definition) contents.

• 

Adjust the Cable/Set top box video output resolution to 1080i or 720p.

• 

Make sure you are watching the TV at the minimum recommended distance based on the size and definition of the 
signal.

The picture is distorted: macroblock 
error, small block, dots, pixelization

• 

Compression of video contents may cause picture distortion especially in fast moving pictures such as sports and 
action movies.

• 

Low signal level or bad quality can cause picture distortion. This is not a TV issue.

• 

Mobile phones used close to the TV (cca up to 1m) may cause noise in picture on analogue and digital TV.

Colour is wrong or missing.

• 

If you’re using a component connection, make sure the component cables are connected to the correct jacks. Incorrect 
or loose connections may cause colour problems or a blank screen.

There is poor colour or brightness.

• 

Adjust the 

Picture

 options in the TV menu. (go to 

Picture Mode / Colour / Brightness / Sharpness

)

• 

Adjust 

Energy Saving

 option in the TV menu. (go to 

MENU

 - 

System - Eco Solution - Energy Saving

)

• 

Try resetting the picture to view the default picture settings. (go to 

MENU

 - 

Picture - Reset Picture

)

There is a dotted line on the edge of 
the screen.

• 

If the picture size is set to 

Screen Fit

, change it to 

16:9

.

• 

Change cable/satellite box resolution.

The picture is black and white.

• 

If you are using an AV composite input, connect the video cable (yellow) to the Green jack of component input 1 on the 
TV.

When changing channels, the picture 
freezes or is distorted or delayed.

• 

If connected with a cable box, please try to reset the cable box. Reconnect the AC cord and wait until the cable box 
reboots. It may take up to 20 minutes.

• 

Set the output resolution of the cable box to 1080i or 720p. 

Sound Quality

First of all, please perform the 

Sound Test

 to confirm that your TV audio is properly operating. (go to 

MENU

 - 

Support - 

Self Diagnosis - Sound Test

)

If the audio is ok, the sound problem may be caused by the source or signal.

There is no sound or the sound is too 
low at maximum volume.

• 

Please check the volume of the device (Cable/Sat Box, DVD, Blu-ray etc) connected to your TV. 

The picture is good but there is no 
sound.

• 

Set the 

Speaker Select

 option to 

TV Speaker

 in the sound menu. 

• 

If you are using an external device, make sure the audio cables are connected to the correct audio input jacks on the 
TV.

• 

If you are using an external device, check the device’s audio output option (ex. you may need to change your cable 
box’s audio option to HDMI when you have a HDMI connected to your TV).

• 

If you are using a DVI to HDMI cable, a separate audio cable is required.

• 

Reboot the connected device by reconnecting the device’s power cable.

The speakers are making an 
inappropriate noise.

• 

Check the cable connections. Make sure a video cable is not connected to an audio input.

• 

For aerial or cable connections, check the signal strength. Low signal level may cause sound distortion.

English - 11

[UF40005000-RU]BN68-04784J.indb   11

2013-02-22     9:54:59

Содержание

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Samsung UE22F5000AKXRU?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"