Hitachi CG 27 EJ SLD - Инструкция по эксплуатации - Страница 14

Триммеры Hitachi CG 27 EJ SLD - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 98
Загружаем инструкцию
background image

GB-13

G

B

Fig.3-1

5. Maintenance

MAINTENANCE, REPLACEMENT, OR REPAIR 
OF THE EMISSION CONTROL DEVICES AND 
SYSTEMS MAY BE PERFORMED BY ANY 
NON-ROAD ENGINE REPAIR 
ESTABLISHMENT OR INDIVIDUAL.

Carburetor adjustment (Fig. 3-1)

      WARNING!
The cutting attachment may be spinning 
during carburetor adjustments.

      WARNING!
Never start the engine without the complete 
clutch cover and tube assembled! Otherwise 
the clutch can come loose and cause personal 
injuries.
In the carburetor, fuel is mixed with air. When the 
engine is test run at the factory, the carburetor is 
basically adjusted. A further adjustment may be 
required, according to climate and altitude. The 
carburetor has one adjustment possibility:
T = Idle speed adjustment screw.

Idle speed adjustment (T)
Check that the air filter is clean. When the idle 
speed is correct, the cutting attachment will not 
rotate. If adjustment is required, close (clockwise) 
the T-screw, with the engine running, until the 
cutting attachment starts to rotate. Open (counter-
clockwise) the screw until the cutting attachment 

stops. You have reached the correct idle speed 
when the engine runs smoothly in all positions 
well below the rpm when the cutting attachment 
starts to rotate.
If the cutting attachment still rotates after idle 
speed adjustment, contact your service workshop.

NOTE!
Standard Idle rpm is 2500~3000 rpm.

NOTE!
Some models sold areas with strict exhaust 
emission regulation do not have high and low 
speed carburetor adjustments. Such 
adjustments may allow the engine to be 
operated outside of their emission compliance 
limits. For these models, the only carburetor 
adjustment is idle speed.      

For models that equipped with low and high 
speed adjustments; carburetors are pre set at 
the factory Minor adjustments may optimize 
performance based on climate, altitude, etc. 
Never turn the adjustment screws in increments 
greater than 90 degrees, as engine damage 
can result from incorrect adjustment If you are 
not familiar with type of adjustment-assistance 
HITACHI dealer.

     WARNING!
When the engine is idling the cutting 
attachment must under no circumstances 
rotate.

Air filter (Fig. 3-2)
The air filter must be cleaned from dust and dirt 
in order to avoid:
   Carburetor malfunctions. 
   Starting problems.
   Engine power reduction.
   Unnecessary wear on the engine parts. 
   Abnormal fuel consumption.

Fig. 3-3

Clean the air filter daily or more often if working 
in exceptionally dusty areas.

Cleaning the air filter
Remove the air filter cover and the filter (1). Rinse 
it in warm soap suds. Check that the filter is dry 
before reassembly. An air filter that has been used 
for some time cannot be cleaned completely. 
Therefore, it must regularly be replaced with a new 
one. A damaged filter must always be replaced.

Fuel filter (Fig. 3-2B)
Drain all fuel from fuel tank and pull fuel filter line 
from tank. Pull filter element out of holder 
assembly and rinse element in warm water with 
detergent.
Rinse thoroughly until all traces of detergent are 
eliminated. Squeeze, do not wring, away excess 
water and allow element to air dry.

NOTE!
If element is hard due to excessive dirt buildup, 
replace it.

Spark plug (Fig. 3-3)
The spark plug condition is influenced by: 
   An incorrect carburetor setting.
   Wrong fuel mixture (too much oil in the gasoline)
   A dirty air filter.
   Hard running conditions (such as cold weather).
These factors cause deposits on the spark plug 
electrodes, which may result in malfunction and 
starting difficulties. If the engine is low on power, 
difficult to start or runs poorly at idling speed, 
always check the spark plug first.   If the spark 
plug is dirty, clean it and check the electrode gap. 
Re-adjust if necessary. The correct gap is 0.6 
mm. The spark plug should be replaced after 
about 100 operation hours or earlier if the 
electrodes are badly eroded.

NOTE!
In some areas, local law requires using a resistor 
spark plug to suppress ignition signals. If this 
machine was originally equipped with resistor 
spark plug, use same type of spark plug for 
replacement.

Fig.3-2

Fig. 3-2B

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Hitachi CG 27 EJ SLD?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"