Телевизоры Samsung UE49K5100AUXRU - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.
Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.
"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.

Troubleshooting and Maintenance
Troubleshooting
If the TV seems to have a problem, first try this list of possible problems and solutions. If none of these troubleshooting tips
apply, visit “www.samsung.com”, then click on Support, or call Samsung customer service centre.
Picture Quality
•
First of all, please perform the
Picture Test
and confirm that your TV is properly displaying test image. (go to
MENU
-
Support
-
Self Diagnosis
-
Picture Test
) If the test image is properly displayed, the poor picture may caused by the source
or signal.
The TV image does not look as good as it did in the store.
•
If you have an analogue cable/set top box, upgrade to a digital set top box. Use HDMI or Component cables to deliver HD
(high definition) picture quality.
•
Cable/Satellite subscribers: Try digital stations from the channel line up.
•
Aerial connection: Try HD stations after performing Auto tuning.
•
Many HD channels are up scaled from SD (Standard Definition) contents.
•
Adjust the Cable/Set top box video output resolution to 1080i or 720p.
•
Make sure you are watching the TV at the minimum recommended distance based on the size and definition of the signal.
The picture is distorted: macro block, small block, dots, pixelization error.
•
Compression of video contents may cause picture distortion especially in fast moving pictures such as sports and action
movies.
•
Low signal level or bad quality can cause picture distortion. This is not a TV issue.
•
Mobile phones used close to the TV (cca up to 1m) may cause noise in picture on analogue and digital TV.
Colour is wrong or missing.
•
If you’re using a component connection, make sure the component cables are connected to the correct jacks. Incorrect or
loose connections may cause colour problems or a blank screen.
There is poor colour or brightness.
•
Adjust the
Picture
options in the TV menu. (go to
Picture Mode
/
Colour
/
Brightness
/
Sharpness
)
•
Adjust
Energy Saving
option in the TV menu. (go to
MENU
-
System
-
Eco Solution
-
Energy Saving
)
•
Try resetting the picture to view the default picture settings. (go to
MENU
-
Picture
-
Reset Picture
)
English - 12
UK5100B_RU_BN68-07408D-05_L04.indb 12
2016-07-25 �� 5:59:33
Содержание
- 2 Предупреждение. Важные указания по безопасности; Русский
- 4 Что входит в комплект?; Регулировка угла поворота вилки адаптера питания
- 5 Использование контроллера телевизора
- 6 Пульт ДУ; Установка батарей в пульт дистанционного управления
- 7 Смена источника входных сигналов; Источник
- 8 Подключение к разъему COMMON INTERFACE; Использование карты CI CARD или CI+ CARD
- 9 Электронное руководство e-Manual; Элементы, отображаемые на экране
- 10 Поиск раздела на странице указателя; Исходная настройка; Сброс настроек данной функции
- 11 Информация на страницах телетекста делится на шесть категорий
- 12 Устранение неисправностей и обслуживание; Поиск и устранение неисправностей; Качество изображения
- 13 Качество звука
- 14 Другое
- 17 Установка телевизора; Монтаж телевизора на стене
- 18 Обеспечение достаточной вентиляции для телевизора
- 19 Предотвращение падения телевизора
- 20 Замок Kensington для защиты от краж
- 21 Технические характеристики
- 22 Уменьшение потребления электроэнергии
- 23 Поддерживаемые видеоформаты
- 25 Максимальное разрешение; Сведения об адаптере
- 26 Лицензии
- 27 Режим ожидания; Знак имеет форму квадрата













