Liebherr KB 3160 Premium BioFresh - Инструкция по эксплуатации - Страница 12

Холодильник Liebherr KB 3160 Premium BioFresh - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 14
Загружаем инструкцию
background image

Fig. 14 

u

Switch off the appliance.

u

Pull out the power plug or switch off the fuse.

u

To  remove  the  cover

  Fig.  14  (1):  put  your  finger  behind  the

cover and disengage it.

u

Pull out the glass shelf

 Fig. 14 (2).

u

Change the bulb

 Fig. 14 (3).

u

Slide the glass shelf back in.

u

Attach  the  cover  again,  engage  it  at  the  right  and  left  and

pay attention that the middle hook

 Fig. 14 (4) grips over the

glass shelf.

6.3 Customer service

First  check  whether  you  can  correct  the  fault  yourself  by  refer-

ence to the list (see Malfunction). If this is not the case, please

contact  the  customer  service  whose  address  is  given  in  the

enclosed customer service list.

WARNING

Risk of injury if repair work is not carried out professionally!

u

Have  any  repairs  and  action  -  not  expressly  specified  -  on

the  appliance  and  mains  cable  carried  out  by  service

personnel only. (see Maintenance)

u

Read  the  appliance

designation

Fig.  15  (1),  service

No.

  Fig.  15  (2)  and

serial  No.

  Fig.  15  (3)

off  the  type  plate

located  inside  the

appliance  on  the  left-

hand side.

Fig. 15 

u

Notify  the  customer  service,  specifying  the  fault,  appliance

designation

 Fig. 15 (1), service No. Fig. 15 (2) and serial No.

Fig. 15 (3).

w

This will help us to provide you with a faster and more accu-

rate service.

u

Keep  the  appliance  closed  until  the  customer  service

arrives.

w

The food will stay cool longer.

u

Pull out the mains plug (not by pulling the connecting cable)

or switch off the fuse.

7 Malfunction

Your  appliance  is  designed  and  manufactured  for  a  long  life

span  and  reliable  operation.  If  a  malfunction  nonetheless

occurs  during  operation,  check  whether  it  is  due  to  a  handling

error.  In  this  case  you  will  have  to  be  charged  for  the  costs

incurred,  even  during  the  warranty  period.  You  may  be  able  to

rectify the following faults yourself:
Appliance does not work.

The appliance is not switched on.

u

Switch on the appliance.

The power plug is not properly inserted in the wall socket.

u

Check power plug.

The fuse of the wall socket is not in order.

u

Check fuse.

The compressor runs for a long time.

The compressor switches to a low speed when little cold is

needed. Although the running time is increased as a result,

energy is saved.

u

This is normal in energy-saving models.

SuperCool is activated.

u

The  compressor  runs  for  longer  in  order  to  rapidly  cool  the

food. This is normal.

Excessive noise.

Speed-controlled*  compressors  may  produce  varying

running noise due to different speed steps.

u

The sound is normal.

A bubbling and gurgling noise.

This noise comes from the refrigerant flowing in the refriger-

ation circuit.

u

The sound is normal.

A quiet clicking noise.

The  noise  is  produced  whenever  the  refrigeration  unit

(motor) automatically switches on or off.

u

The sound is normal.

A hum. It is briefly a little louder when the refrigeration

unit (the motor) switches on.

The  refrigeration  increases  automatically  when  fresh  food

has just been placed in the appliance or the door has been

left open for a while.

u

The sound is normal.

The ambient temperature is too high.

u

Solution: (see 1.2)

A low hum.

The sound is produced by air flow noise of the fan.

u

The sound is normal.

Vibratory noise.

The appliance is not standing firmly on the floor. As a result,

adjoining  units  or  objects  are  set  into  vibration  by  the

running refrigeration unit.

u

Move  the  appliance  away  a  little  and  align  it  using  the

adjustable feet.

u

Move bottles and containers apart.

The temperature display indicates: 

F0

 to 

F9

There is a fault.

u

Contact the customer service. (see Maintenance).

DEMO shines in the temperature display.

The demo mode is activated.

u

Contact the customer service. (see Maintenance).

The outside surfaces of the appliance are warm.

The  heat  of  the  refrigeration  circuit  is  used  to  prevent

condensate from forming.

u

This is normal.

The temperature is not cold enough.

The door of the appliance is not properly closed.

u

Close the door of the appliance.

Insufficient ventilation.

u

Clear ventilation grilles.

The ambient temperature is too high.

u

Solution: (see 1.2) .

The appliance was opened too frequently or for too long.

u

Wait  until  the  appliance  reaches  the  required  temperature

itself.  If  not,  contact  the  customer  service.  (see  Mainte-

nance).

The appliance is too close to a heat source.

Malfunction

12

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Liebherr KB 3160 Premium BioFresh?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"