Samsung UE48H4200AK - Инструкция по эксплуатации - Страница 36

Телевизоры Samsung UE48H4200AK - инструкция пользователя по применению, эксплуатации и установке на русском языке. Мы надеемся, она поможет вам решить возникшие у вас вопросы при эксплуатации техники.

Если остались вопросы, задайте их в комментариях после инструкции.

"Загружаем инструкцию", означает, что нужно подождать пока файл загрузится и можно будет его читать онлайн. Некоторые инструкции очень большие и время их появления зависит от вашей скорости интернета.
Страница:
/ 220
Загружаем инструкцию
background image

English - 12

Troubleshooting

If the TV seems to have a problem, first try this list of possible problems and solutions. If none of these troubleshooting 
tips apply, visit “www.samsung.com”, then click on Support, or call Samsung customer service centre.

Issues

Solutions and Explanations

Picture Quality

First of all, please perform the 

Picture Test

 and confirm that your TV is properly displaying test image. 

(go to 

MENU

 - 

Support - Self Diagnosis - Picture Test

) If the test image is properly displayed, the 

poor picture may caused by the source or signal.

The TV image does not look as 
good as it did in the store.

 

If you have an analogue cable/set top box, upgrade to a digital set top box. Use HDMI cables to 
deliver HD (high definition) picture quality.

 

Cable/Satellite subscribers: Try HD stations from the channel line up.

 

Aerial connection: Try HD stations after performing Auto tuning.

 

Many HD channels are up scaled from SD (Standard Definition) contents.

 

Adjust the Cable/Set top box video output resolution to 1080i or 720p.

 

Make sure you are watching the TV at the minimum recommended distance based on the size 
and definition of the signal.

The picture is distorted: 
macroblock error, small block, 
dots, pixelization

 

Compression of video contents may cause picture distortion especially in fast moving pictures 
such as sports and action movies.

 

Low signal level or bad quality can cause picture distortion. This is not a TV issue.

 

Mobile phones used close to the TV (cca up to 1m) may cause noise in picture on analogue and 
digital TV.

There is poor colour or 
brightness.

 

Adjust the 

Picture

 options in the TV menu. (go to 

Picture Mode / Colour / Brightness / 

Sharpness

)

 

Adjust 

Energy Saving

 option in the TV menu. (go to 

MENU

 - 

System - Eco Solution - Energy 

Saving

)

 

Try resetting the picture to view the default picture settings. (go to 

MENU

 - 

Picture - Reset 

Picture

)

There is a dotted line on the 
edge of the screen.

 

If the picture size is set to 

Screen Fit

, change it to 

16:9

.

 

Change cable/satellite box resolution.

When changing channels, the 
picture freezes or is distorted 
or delayed.

 

If connected with a cable box, please try to reset the cable box. Reconnect the AC cord and wait 
until the cable box reboots. It may take up to 20 minutes.

 

Set the output resolution of the cable box to 1080i or 720p. 

Sound Quality

First of all, please perform the 

Sound Test

 to confirm that your TV audio is properly operating. (go to 

MENU

 - 

Support - Self Diagnosis - Sound Test

)

If the audio is ok, the sound problem may be caused by the source or signal.

There is no sound or the sound 
is too low at maximum volume.

 

Please check the volume of the device (Cable/Sat Box, DVD, Blu-ray etc) connected to your TV. 

The picture is good but there is 
no sound.

 

Set the 

Speaker Select

 option to 

TV Speaker

 in the sound menu.

 

If you are using an external device, make sure the audio cables are connected to the correct 
audio input jacks on the TV.

 

If you are using an external device, check the device’s audio output option (ex. you may need to 
change your cable box’s audio option to HDMI when you have a HDMI connected to your TV).

 

If you are using a DVI to HDMI cable, a separate audio cable is required.

 

Reboot the connected device by reconnecting the device’s power cable.

The speakers are making an 
inappropriate noise.

 

Check the cable connections. Make sure a video cable is not connected to an audio input.

 

For aerial or cable connections, check the signal strength. Low signal level may cause sound 
distortion.

[UH4200-RU]BN68-05737D-00L04.indb   12

2014-05-30     9:09:18

Полезные видео

Характеристики

Оцените статью
tehnopanorama.ru
Остались вопросы?

Не нашли свой ответ в руководстве или возникли другие проблемы? Задайте свой вопрос в форме ниже с подробным описанием вашей ситуации, чтобы другие люди и специалисты смогли дать на него ответ. Если вы знаете как решить проблему другого человека, пожалуйста, подскажите ему :)

Задать вопрос

Часто задаваемые вопросы
Как посмотреть инструкцию к Samsung UE48H4200AK?
Необходимо подождать полной загрузки инструкции в сером окне на данной странице
Руководство на русском языке?
Все наши руководства представлены на русском языке или схематично, поэтому вы без труда сможете разобраться с вашей моделью
Как скопировать текст из PDF?
Чтобы скопировать текст со страницы инструкции воспользуйтесь вкладкой "HTML"